Foxystyle Pet Photography

voor een dierbare herinnering aan uw huisdier
 

Tweedaagse workshop Hondenfotografie en Photoshop

Deze tweedaagse workshop is geschikt voor fotografen die de basiskennis van hun camera beheersen dus o.a. op de manuele stand fotograferen en weten hoe de belichtingsdriehoek (iso, diafragma en sluitertijd) werkt.

DAG 1

Ik start wel met een korte uitleg over de basisbegrippen maar als je daar niet mee bekend ben, is het beter eerst de basis workshop Hondenfotografie te volgen. Na het theoriegedeelte gaan we al snel naar een prachtige lokatie waar verschillende modellen aanwezig zullen zijn. We gaan op locatie zowel portret-/sfeerfoto's maken als actiefoto's. Denk bij actiefoto's o.a. aan snel rennende honden, frisbee honden etc.

Aan het einde van dag 1 krijg je als opdracht mee om thuis 4 foto's uit te zoeken voor bespreking op dag 2! Natuurlijk wil je de mooiste foto's meenemen maar het is ook zeker niet verkeerd om juist een net niet gelukte foto mee te nemen zodat we kunnen bespreken waar het fout is gegaan.


DAG 2

Natuurlijk gaan we eerst dag 1 evalueren, waarna we de ingeleverde foto's gaan bespreken. Als we alle foto's gehad besproken hebben ga ik 1 van de foto's uitzoeken die we dan gaan bewerken tot een mooie droomplaat á la de stijl van Foxystyle Pet Photography.

Ik werk die dag met een beamer dus alle handelingen die ik doe zijn goed te volgen!

Wat neem je deze dag mee?

  • laptop met daarop Photoshop CC. Indien je dit niet hebt, kun je een gratis proefversie downloaden, echter deze is maar 1 week geldig! Download het programma dus niet te vroeg maar ongeveer een dag of 2 voorafgaand aan de workshop! Je kunt voor de Engelse of de Nederlandse versie kiezen, beide zijn prima.

  • een tekentablet als je die hebt (tekentablet werkt prettiger en nauwkeuriger als een muis}

  • oplader van je laptop

  • USB stick of geheugenkaart met daarop de 4 door jouw gekozen foto's

 

Maximaal aantal deelnemers : 10